Why cant this be real?

Varför sjukhusserier är så jävla mycket bättre än verkligheten?

Jag blir beroende. Jag skulle kunna sitta i flera dagar, veckor ja säkert månder i sträck och bara titta. Min drog är serier. Det vet jag redan.

Själva grejen med just sjukhusserier för mig är: Man blir ALDRIG hemskickad med ett "jag vet inte. Du inbillar dig säkert. Prova ta en tablett i 2 månader så blir det säkert bättre". I serierna finns det bara två alternativ. Antingen hittar dom vad problemet är och fixar det. Eller så hittar dom vad problemet är och personen dör. Det är svart på vitt. Det är det som jag tycker är det bästa. Sure, nog finns det väl tusen andra grejer med dom som också är bra. Jag menar, kolla bara hur många snygga läkare det finns?! Irl får du en gammal gubbe som inte kan svenska och tror att du vill ha nässpray när du har ont i ryggen typ.

Jag önskar ändå. Att det var precis som i dom här serierna irl. Att läkarna faktist engagerar sig. Att dom vill hjälpa sin patient Och att dom ger sig bara fan på att hitta vad som är felet. Jag är 100 % säker på att detta aldrig kommer att inträffa. Åtminstone inte i den svenska sjukvården. Här vill alla bara fara till jobbet. Få sin lön. klart.

Fuck this. Jag säger som pappa: Vad fan har vi gjort sjukvåden egentligen?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0